Nečumte zbytečně na display !!!
-
- Mistr zvuku
- Příspěvky: 410
- Registrován: pon 09. kvě 2011 18:02:38
Nečumte zbytečně na display !!!
Vážení zvažte ještě jednou,co vše se dá na obrazovce T112 sledovat a ovládat.
Jak říká klasik-JE TOHO AŽ,AŽ.
Když si na to zvyknete a nebudete používat knoflíky,stane se to co už se stalo.
Místo toho,aby jste se dívali na jeviště,budete čumět do obrazovky a šudlit,šudlit a šudlit.
Zamysleme se společně,proč tam výrobce ty knoflíky na Eq,Gate,Comp,atd. vůbec instaloval !!!
Výrobce není žádný začátečník a dobře ví,jak ovládání obrazovky prstem nadměrně zaměstnává pozornost obsluhy.
Všichni dobře víme,kolik se na jevišti vyskytuje požadavků a různých problémů o kterých se zvukař dozví na poslední chvíli ,nebo pozdě,nebo vůbec!!!!!!
Jsou totiž muzikanti a další a další vystupující,kteří nic neřeknou,nenaznačí,ani nezamávají,nebo mávají opakovaně a pak se na to vyprdnou,když se na ně od mixu nikdo nedívá.
NO A POKUD ZVUKAŘ NEMÁ VEDLE SEBE NIKOHO,KDO MU SLEDUJE DĚNÍ NA JEVIŠTI A JEN ZBYTEČNĚ ŠUDLÍ PRSTEM PO OBRAZOVCE,JE TO NEŠTĚSTÍ...
Přiznejme si,že se většinou jako první ladí EQ,kde je třeba rychle provést základní úpravu zvuku, musí se to udělat a to nejlépe okamžitě.
A JSME U TOHO-ČTYŘI SKUPINY KNOFLÍKÚ EQ ,SE DAJÍ NAŠMÁTRAT I V ŠERU HMATEM A NENÍ TŘEBA SE NEUSTÁLE DÍVAT NA DISPLAY,NA KTERÝ SE PRSTEM BEZ DÍVÁNÍ NETREFÍ NIKDO ANI NÁHODOU.
Ano, je třeba mít pásma, Qvéčko a EQ přednastavený tak,jak se běžně a nejvíc používá ve všech případech a pak,až je vše zhruba a hlavně rychle doladěné knoflíky ,dodělat zbytek v klidu a bez rizika si s tím pohrát. Klidně již prstem na obrazovce.
Pánové nerad maluju čerta na zdi,ale když obrazovka přestane fungovat,bude se muset kroutit knoflíky a grafy sledovat na připojeném laptopu atd...
Pokud si někteří z vás myslí /nejspíše zase ti,co nechtějí ze zásady věřit nikdy ničemu/,že to moc dramatizuju,tak májí jako vždy smůlu a časem dokážu,že jsem si toto nevycucal z prstu,ale spočítal pomocí základních počtů,které mnozí tak neradi používáte.
No nic,než začnete reagovat,zkusme se ještě jednou zamyslet všichni nad základní nevýhodou všech digitálů-přidejte další body za ten můj první.
Nepište klady,o těch všichni již dávno víme a také víme,že je jich daleko víc,než těch záporů. Jinak bychom digitály ještě vůbec neměli ve výbavě. Co?
1-příliš odvádějí pozornost obsluhy.
2-
3-
Jak říká klasik-JE TOHO AŽ,AŽ.
Když si na to zvyknete a nebudete používat knoflíky,stane se to co už se stalo.
Místo toho,aby jste se dívali na jeviště,budete čumět do obrazovky a šudlit,šudlit a šudlit.
Zamysleme se společně,proč tam výrobce ty knoflíky na Eq,Gate,Comp,atd. vůbec instaloval !!!
Výrobce není žádný začátečník a dobře ví,jak ovládání obrazovky prstem nadměrně zaměstnává pozornost obsluhy.
Všichni dobře víme,kolik se na jevišti vyskytuje požadavků a různých problémů o kterých se zvukař dozví na poslední chvíli ,nebo pozdě,nebo vůbec!!!!!!
Jsou totiž muzikanti a další a další vystupující,kteří nic neřeknou,nenaznačí,ani nezamávají,nebo mávají opakovaně a pak se na to vyprdnou,když se na ně od mixu nikdo nedívá.
NO A POKUD ZVUKAŘ NEMÁ VEDLE SEBE NIKOHO,KDO MU SLEDUJE DĚNÍ NA JEVIŠTI A JEN ZBYTEČNĚ ŠUDLÍ PRSTEM PO OBRAZOVCE,JE TO NEŠTĚSTÍ...
Přiznejme si,že se většinou jako první ladí EQ,kde je třeba rychle provést základní úpravu zvuku, musí se to udělat a to nejlépe okamžitě.
A JSME U TOHO-ČTYŘI SKUPINY KNOFLÍKÚ EQ ,SE DAJÍ NAŠMÁTRAT I V ŠERU HMATEM A NENÍ TŘEBA SE NEUSTÁLE DÍVAT NA DISPLAY,NA KTERÝ SE PRSTEM BEZ DÍVÁNÍ NETREFÍ NIKDO ANI NÁHODOU.
Ano, je třeba mít pásma, Qvéčko a EQ přednastavený tak,jak se běžně a nejvíc používá ve všech případech a pak,až je vše zhruba a hlavně rychle doladěné knoflíky ,dodělat zbytek v klidu a bez rizika si s tím pohrát. Klidně již prstem na obrazovce.
Pánové nerad maluju čerta na zdi,ale když obrazovka přestane fungovat,bude se muset kroutit knoflíky a grafy sledovat na připojeném laptopu atd...
Pokud si někteří z vás myslí /nejspíše zase ti,co nechtějí ze zásady věřit nikdy ničemu/,že to moc dramatizuju,tak májí jako vždy smůlu a časem dokážu,že jsem si toto nevycucal z prstu,ale spočítal pomocí základních počtů,které mnozí tak neradi používáte.
No nic,než začnete reagovat,zkusme se ještě jednou zamyslet všichni nad základní nevýhodou všech digitálů-přidejte další body za ten můj první.
Nepište klady,o těch všichni již dávno víme a také víme,že je jich daleko víc,než těch záporů. Jinak bychom digitály ještě vůbec neměli ve výbavě. Co?
1-příliš odvádějí pozornost obsluhy.
2-
3-
-
- Administrátor
- Příspěvky: 349
- Registrován: pon 09. kvě 2011 14:45:02
- Bydliště: Svatováclavská 905 UH
Re: Nečumte zbytečně na display !!!
Jojo, jen je to pohodlnejsi.
Gate a compresor se da udelat na tocitkach hezky, ale stejne clovek musi sledovat GR, TR, attack a release.
Podle meho je mnohem rychlejsi sahnout pro EQ na obrazovku.
Samozrejme souhlasim, ze bychom se meli snazit se naucit pouzivat knoby.
Nevyhoda c.2: Zapojim kabel, ale nevim, kam hraju. Proto je dulezita pecliva domaci priprava a dukladne prednastavene sceny.
Gate a compresor se da udelat na tocitkach hezky, ale stejne clovek musi sledovat GR, TR, attack a release.
Podle meho je mnohem rychlejsi sahnout pro EQ na obrazovku.
Samozrejme souhlasim, ze bychom se meli snazit se naucit pouzivat knoby.
Nevyhoda c.2: Zapojim kabel, ale nevim, kam hraju. Proto je dulezita pecliva domaci priprava a dukladne prednastavene sceny.
Jan Bednář, web admin. 774 317344
basa, zvuk, mix.
basa, zvuk, mix.
-
- Mistr zvuku
- Příspěvky: 410
- Registrován: pon 09. kvě 2011 18:02:38
Re: Nečumte zbytečně na display !!!
Hoši pokud možno urychleně vyzkoušejte,zda se dá a do jaké míry ovládat Allen bez použití dotykového displaye,jen s pomocí Laptopu...!!!!!!!!!!!!!!!
Už mám hlášeno několik čerstvě nefunkčních displayů a obsluha je z toho posraná.
Dodám další info,ale musíme být připraveni.
DLOUHODOBÉ KLVÁNÍ PRSTY PŘES TU FOLII ZARUČENĚ ZPŮSOBÍ BRZY PROBLÉM I NÁM.
PŘECE MUSÍTE CÍTIT,JAK SE INTENZITA PŘÍTLAKU PRSTŮ V KRIZOVÝCH SITUACÍCH ZVYŠUJE,A TO NESVĚDČÍ NIC DOBRÉHO.
ZNÁM JEDNOHO,KTERÝ MÁ OPRAVDU ÚHOZ JAKO KLADÍVKEM. NEBUDU JMENOVAT. NIKDO PŘECE NEJSME BEZ CHYBY.
Už mám hlášeno několik čerstvě nefunkčních displayů a obsluha je z toho posraná.
Dodám další info,ale musíme být připraveni.
DLOUHODOBÉ KLVÁNÍ PRSTY PŘES TU FOLII ZARUČENĚ ZPŮSOBÍ BRZY PROBLÉM I NÁM.
PŘECE MUSÍTE CÍTIT,JAK SE INTENZITA PŘÍTLAKU PRSTŮ V KRIZOVÝCH SITUACÍCH ZVYŠUJE,A TO NESVĚDČÍ NIC DOBRÉHO.
ZNÁM JEDNOHO,KTERÝ MÁ OPRAVDU ÚHOZ JAKO KLADÍVKEM. NEBUDU JMENOVAT. NIKDO PŘECE NEJSME BEZ CHYBY.
-
- Mistr zvuku
- Příspěvky: 143
- Registrován: pon 16. kvě 2011 16:18:33
Re: Nečumte zbytečně na display !!!
No já osobně dotykový display vůbec nepoužívám. Kompletně všechno dělám knoby.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 349
- Registrován: pon 09. kvě 2011 14:45:02
- Bydliště: Svatováclavská 905 UH
Re: Nečumte zbytečně na display !!!
Z laptopu je to poser.
Z pocitace tak delat routing, prejmenovani. O moc lip se EQ, gate, preamp i compresor ovlada z knobu.
Ovladani z knobu neni problem. problem by nastal pri predelavani parametru na FX (to z PC jde pomerne v pohode).
Z pocitace tak delat routing, prejmenovani. O moc lip se EQ, gate, preamp i compresor ovlada z knobu.
Ovladani z knobu neni problem. problem by nastal pri predelavani parametru na FX (to z PC jde pomerne v pohode).
Jan Bednář, web admin. 774 317344
basa, zvuk, mix.
basa, zvuk, mix.
-
- Mistr zvuku
- Příspěvky: 143
- Registrován: pon 16. kvě 2011 16:18:33
Re: Nečumte zbytečně na display !!!
Pokud používáš knoby, zvučíš podobně jako s analogem. Víc to děláš podle uší a grafy na display se tak nezaobíráš. Jedna z nevýhod digitálu je i to, že podvědomě (aniž by sis to uvědomoval) furt řešíš rozpor mezi tím co slyšíš a tím, co vidíš na obrazovce. Podvědomě tě to tím nutí dělat kompromisy, což u analogu neděláš, protože tam musíš věřit jen svým uším.
Nevýhod digitálu je samozřejmě mraky, takže když každý den sem napíšu jednu, myslím, že máme minimálně měsíc o čem diskutovat.
Nevýhod digitálu je samozřejmě mraky, takže když každý den sem napíšu jednu, myslím, že máme minimálně měsíc o čem diskutovat.
-
- Mistr zvuku
- Příspěvky: 143
- Registrován: pon 16. kvě 2011 16:18:33
Re: Nečumte zbytečně na display !!!
Tak nevím, jestli mám dál pokračovat v nevýhodách digitálu (výhody znáte), když nikdo nereaguje, ale aspoň bych vytkl tu, co mi nejvíc vadí.
Což je zvuk.
Udaje výrobců digitálů pod milion v parametrech zkreslení jsou natolik zkreslené, jako jejich zvuk. Možná i sedí v měření, ale na celou věc je potřeba se dívat jinak - a tím myslím z hlediska muzikálnosti. Nebudu se teď bavit o rozdílu v tom, když přebudíš digitál nebo analog, to by bylo na další dlouhé téma s předem jasným výtězným analogem, ale o zvuku, kdy nepřebudíš vstup.
Zkreslení, které je uchu příjemné a uchem téměř nepostřehnutelné většinou bereme jako hudební přínos oproti stavu teoreticky stejného, jako by stál zpěvák přímo před náma a pěl nám do uší bez mikrofonu a všeho kolem. Možná někteří nebudou souhlasit, ale je to tak. Konec konců - hally a compresory používáme taky na to, abychom to udělali muzikálnější, než kdyby nám to řvala kapela přímo do uší bez ozvučení..
Abych líp načrtl: Všichni víme, jak jsou elektronky nedokonalé a zkreslují, přesto se všemožné digitální efektové sračičky snaží přizpůsobit jejich charakteru (musím říct, že stále úspěšněji). Proč??? - Pro jejich muzikálnost. Nebavím se o přebuzení, tam je to ještě markantnější.
Je to s muzikálností zhruba v pořadí: lampy, mosfety, tranzistory jednotlivě, operáky a pak až převodníky. (Samozřejmě kvalita a zapojení některých mosfetů či tranzistorů může předčít levné lampy apd..) Jsou už na trhu převodníky s opravdu špičovým zvukem, ale nedávají se (zatím!!!) běžně do digitálních mixů. Jejich cena by z digitálů udělala totálně neprodejné věci v porovnání s analogy. Ale už jsou a ceny jdou dolů, což u všeho digi platí dvojnásob rychle.
Návrh na test:
Zkuste někdo na stejný aparát zapojit sériově za sebou v signálové cestě 10 analogových mixů (Behringher)s korekcemi na nule a porovnejte to s 10ti za sebou sériově jdoucími digitálními mixy (Yamaha V1) s taky korekcemi na nule. Strašně by mě zajímalo, jak by se lišil zvuk. )
Což je zvuk.
Udaje výrobců digitálů pod milion v parametrech zkreslení jsou natolik zkreslené, jako jejich zvuk. Možná i sedí v měření, ale na celou věc je potřeba se dívat jinak - a tím myslím z hlediska muzikálnosti. Nebudu se teď bavit o rozdílu v tom, když přebudíš digitál nebo analog, to by bylo na další dlouhé téma s předem jasným výtězným analogem, ale o zvuku, kdy nepřebudíš vstup.
Zkreslení, které je uchu příjemné a uchem téměř nepostřehnutelné většinou bereme jako hudební přínos oproti stavu teoreticky stejného, jako by stál zpěvák přímo před náma a pěl nám do uší bez mikrofonu a všeho kolem. Možná někteří nebudou souhlasit, ale je to tak. Konec konců - hally a compresory používáme taky na to, abychom to udělali muzikálnější, než kdyby nám to řvala kapela přímo do uší bez ozvučení..
Abych líp načrtl: Všichni víme, jak jsou elektronky nedokonalé a zkreslují, přesto se všemožné digitální efektové sračičky snaží přizpůsobit jejich charakteru (musím říct, že stále úspěšněji). Proč??? - Pro jejich muzikálnost. Nebavím se o přebuzení, tam je to ještě markantnější.
Je to s muzikálností zhruba v pořadí: lampy, mosfety, tranzistory jednotlivě, operáky a pak až převodníky. (Samozřejmě kvalita a zapojení některých mosfetů či tranzistorů může předčít levné lampy apd..) Jsou už na trhu převodníky s opravdu špičovým zvukem, ale nedávají se (zatím!!!) běžně do digitálních mixů. Jejich cena by z digitálů udělala totálně neprodejné věci v porovnání s analogy. Ale už jsou a ceny jdou dolů, což u všeho digi platí dvojnásob rychle.
Návrh na test:
Zkuste někdo na stejný aparát zapojit sériově za sebou v signálové cestě 10 analogových mixů (Behringher)s korekcemi na nule a porovnejte to s 10ti za sebou sériově jdoucími digitálními mixy (Yamaha V1) s taky korekcemi na nule. Strašně by mě zajímalo, jak by se lišil zvuk. )
-
- Zvukař
- Příspěvky: 38
- Registrován: pon 09. kvě 2011 23:33:25
Re: Nečumte zbytečně na display !!!
Jám jsem zastánce analogových mixů. Protože u digitálů to není přehledné, furt někde něco překlikávat a když potřebuješ rychle rágovat, tak to nejde. Určitě zvuk jak píšeš není dobrý, žádný převodník nemůže převéct věrně analogový signál, to zkreslení tam bohužel bude pořád. Sice analog má nevýhodu, že musíš taha sebou procesory, ale zase máš vše přehledné.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 349
- Registrován: pon 09. kvě 2011 14:45:02
- Bydliště: Svatováclavská 905 UH
Re: Nečumte zbytečně na display !!!
zalezi panove.... Zalezi na pripadu.. Na zvukarine.cz se velmi vasnivne diskutovalo o ad/da prevodnicich jako takovych a technika pokrocila. Signal od 20hz do 20khz lze prevest skoro verne pri vzorkovacce 48000hz, avsak problem jsou prevodniky, styl prevodu, filtry a dalsi veci, ktere to totalne k***i.
Verim, ze v porovnani nasich pultu ov1 vedle t112 a vedle toho mh2 zname jasneho viteze... Otazka ale je, proc na vsech festacich byl letos midas a nebo soundcraft, digitaly... Proc se jako monitorove pulty vyuzivaji uz jenom digitaly? A proc se na FOH na colours, brutalu, apod pouzivala Vi6?
Pokud bych si mel vybrat, jestli pojedu na bigbeat s analogem nebo digi, bude mi to jedno, pokud bude mit analog slusny outboard a dostatecny pocet vstupu (24). Pokud pojedu na akci, kde budu ocekavat ruzne uskupeni, ruzne pozadavky, pripadne IEM vezmu radeji t112.
Osobne se mi na tom pultu dela velmi prijemne, je rychly a pokud nebudou na akci ruzni zvukari, tak je to pro ME jasna volba.
Verim, ze v porovnani nasich pultu ov1 vedle t112 a vedle toho mh2 zname jasneho viteze... Otazka ale je, proc na vsech festacich byl letos midas a nebo soundcraft, digitaly... Proc se jako monitorove pulty vyuzivaji uz jenom digitaly? A proc se na FOH na colours, brutalu, apod pouzivala Vi6?
Pokud bych si mel vybrat, jestli pojedu na bigbeat s analogem nebo digi, bude mi to jedno, pokud bude mit analog slusny outboard a dostatecny pocet vstupu (24). Pokud pojedu na akci, kde budu ocekavat ruzne uskupeni, ruzne pozadavky, pripadne IEM vezmu radeji t112.
Osobne se mi na tom pultu dela velmi prijemne, je rychly a pokud nebudou na akci ruzni zvukari, tak je to pro ME jasna volba.
Jan Bednář, web admin. 774 317344
basa, zvuk, mix.
basa, zvuk, mix.
-
- Mistr zvuku
- Příspěvky: 143
- Registrován: pon 16. kvě 2011 16:18:33
Re: Nečumte zbytečně na display !!!
Hele v zadání bylo, že máme popisovat nevýhody digitálu a ne výhody, tak se držme zadání.
Věřím tomu, že když si někdo pořídí Vi6, tak s tím bude jezdit všude. Taky za něj vyplázne pěkný peníz. Ty mixy jsou špičkové (i převoz zvuku), ale to je úplně jiná liga, kterou my nehrajeme.
Že se digitály všude používají jako monitoráky je jasné, protože si na nich překopeš celou strukturu v programu a nemusíš kupovat monitorový mix, který je ti jinak než monitorák na nic. U FOH ještě jasný vítěz není, stále se hodně zvučí s analogy. Vi6 je postupně vytláčí z megalomanských akcí, ale u běžných koncertů a menších fesťáků (což je naše liga) podle mně analogy stále vítězí.
Mimochodem - v sobotu jsem se byl mrknout na Trnkobraní, napíšu o tom někde víc, ale jen ve zkratce:
Stage A - FOH i monitorák byly digitální Yamaha M7CL s tím, že na podiu měl přikoupené špičkové a údajně hodně drahé převodníky.
Stage B -bez monitoráku, FOH byl analogový Midas 3000. No podívejte se na tu nádheru (má to i Q) http://www.midasconsoles.com/h3000-specs.php
Věřím tomu, že když si někdo pořídí Vi6, tak s tím bude jezdit všude. Taky za něj vyplázne pěkný peníz. Ty mixy jsou špičkové (i převoz zvuku), ale to je úplně jiná liga, kterou my nehrajeme.
Že se digitály všude používají jako monitoráky je jasné, protože si na nich překopeš celou strukturu v programu a nemusíš kupovat monitorový mix, který je ti jinak než monitorák na nic. U FOH ještě jasný vítěz není, stále se hodně zvučí s analogy. Vi6 je postupně vytláčí z megalomanských akcí, ale u běžných koncertů a menších fesťáků (což je naše liga) podle mně analogy stále vítězí.
Mimochodem - v sobotu jsem se byl mrknout na Trnkobraní, napíšu o tom někde víc, ale jen ve zkratce:
Stage A - FOH i monitorák byly digitální Yamaha M7CL s tím, že na podiu měl přikoupené špičkové a údajně hodně drahé převodníky.
Stage B -bez monitoráku, FOH byl analogový Midas 3000. No podívejte se na tu nádheru (má to i Q) http://www.midasconsoles.com/h3000-specs.php