Golem klub a zajímavý routing odposlechů

Vaše recenze na Vás samotné.
zblebt
Administrátor
Příspěvky: 349
Registrován: pon 09. kvě 2011 14:45:02
Bydliště: Svatováclavská 905 UH

Re: Golem klub a zajímavý routing odposlechů

Příspěvek od zblebt »

no, prave pomoci digitalniho trimu na pultu +-24dB. Samozrejme, kdyz sahnes pak na gain, zmeni se oba, ale utlumit, pripadne zesilit jde jeste ten kanal prave digitalne. (funkce trim na preamp menu, prave ted odzkouseno)
Jan Bednář, web admin. 774 317344
Obrázek
basa, zvuk, mix.

vovak
Mistr zvuku
Příspěvky: 143
Registrován: pon 16. kvě 2011 16:18:33

Re: Golem klub a zajímavý routing odposlechů

Příspěvek od vovak »

No ale přesně to já tady popisuju, že když rozdvojení provedeš softwarově, tak přijdeš o tu největší výhodu, že můžeš regulovat gainy bez toho, aby se vzájemně ovlivňovali. Pokud pohneš gainem a pak to dotahuješ pomocí digitalniho trimu, tak to muzikanti poznají, že jim hýbeš s nastavenými odposlechy. Navíc to tím trimem neodhadneš a nevrátíš na přesně stejnou úroveň a i kdyby jo, tak stejně řeknou, žes jim to rozdrbal.
Jinak ten Golem už mám za sebou, tak pak napíšu v novém téma, jak jsem dopadl. Ty kompresory se ale nedali použít jako gejty, protože ten čtyřkanál nemá možnost nastavení časů náběhu ani doběhu. Na každém kanále je tam jen treshold, kompresní poměr, ouput gain a limiter. Ale ten Segment měl naštěstí tak dobrou bicí sadu, že to byla paráda i bez gejtů. U předkapely to bylo horší, tam byl minimálně na jeden problémový tom gejt potřeba.

zblebt
Administrátor
Příspěvky: 349
Registrován: pon 09. kvě 2011 14:45:02
Bydliště: Svatováclavská 905 UH

Re: Golem klub a zajímavý routing odposlechů

Příspěvek od zblebt »

Tak potřetí. :D

Vováku, někdy mám pocit, že ani nechceš slyšet, co ti říkám. :D

Gain jednou nastavis, a nechas tak.
Jeden kanal pošleš do auxu,
Na druhem do FOH si budeš měnit úroveň pomocí trimu.
Jan Bednář, web admin. 774 317344
Obrázek
basa, zvuk, mix.

vovak
Mistr zvuku
Příspěvky: 143
Registrován: pon 16. kvě 2011 16:18:33

Re: Golem klub a zajímavý routing odposlechů

Příspěvek od vovak »

No mám stejný pocit a nevím, proč to nechceš pochopit. Když ti zpěvák přebudí gain ( převodník), tak to žádným digitálním trimem nespravíš.
Celé ty kalhotky mají největší výhodu právě v tom, že pak s tím gainem točit můžeš. Už to pochopils nebo jen nechceš uznat, že mám pravdu?

zblebt
Administrátor
Příspěvky: 349
Registrován: pon 09. kvě 2011 14:45:02
Bydliště: Svatováclavská 905 UH

Re: Golem klub a zajímavý routing odposlechů

Příspěvek od zblebt »

Ale to jo, ale to bys stejne stahoval gain i jemu do odposlechu ne? Nebo ho tam nechas rvat celou dobu do klipu a potom te nepochvali, protoze se celou dobu slysel zkreslene. :)

EDIT: zejo, celou dobu jsme se o zadnych extremnich pripadech prebuzeni nebavili, prebuzeni by proste nemelo nastat, nikdy nejlip. Potom je ti teda vlastne jedno, jestli gain ridis analogove, nebo digitalne.
Jan Bednář, web admin. 774 317344
Obrázek
basa, zvuk, mix.

vovak
Mistr zvuku
Příspěvky: 143
Registrován: pon 16. kvě 2011 16:18:33

Re: Golem klub a zajímavý routing odposlechů

Příspěvek od vovak »

No musím říct, že přesně tuhle otázku jsem předpokládal. ;)
Tomu se dá samozřejmě předejít jedině tak, že gain do odposlechových kanálů už při zvukovce úmyslně dáš míň, než gain do front. Pokud všichni řeknou po první zvukovce celé kapely, že všude je všude málo např. hl. zpěvu,tak pokud víš, že máš rezervu,tak jim ten odposlechový gain zvedneš a tím ho přidáš do všech cest naráz. Pokud naopak jsou všichni spokojeni, jen zpěvák se neslyší, tak mu jen zesílím aux. Ale ten front kanál je furt úplně nezávislý, což je obrovská výhoda.
Víme, jak moc se na kvalitě zvuku podílí správné nastavení gainu. Když je moc potlačený, tak to nehraje, nemá to dynamiku, zpěv se hůř prosazuje nad ostatní nástroje, korekce mají mnohem menší účinnost, šavle na mixu jsou ti krátké, nabíráš šum... Když naopak jde do klipu, tak zas zkreluje. U analogu se to ještě dá - zkreslení je pozvolné,takže u občasných špiček to ucho ani nepostřehne a pokud by to mělo v tom monitorovém kanálu jen občas bliknout do klipu, tak bych na ten gain ani nesahal. Ale u digitálu když přebudíš převodník, tak to začne chrčet, všimne si toho každý a tam bych už na ten gain opravdu musel sáhnout i u monitor kanálu.

Jinak samozřejmě, že tady se bavíme teoreticky a že praxe je vždy složitější. Kapela ti zahraje na zvukovku půl písničky a to je prostě málo. U většiny zpěváků ty gainy během zvukovky nemáš šanci nastavit korektně, protože ti do toho mikrofonu sotva řeknou "raz,dva, tři"..

Odpovědět