Jaké PA? Tvrdé nebo měkké?
Napsal: úte 09. úno 2021 5:42:56
Hoši co se menších a výkonnějších subů týká, nevidím nic jiného než to, že si všichni výrobci do jednoho uvědomují, kolik obděratelů sáhne také po poloviční velikosti jen s jedním měničem ! KS21, to je půlka KS28, a tak bychom mohli pokračovat. (NDB21, je půlka TTS56, a mnoho dalších). Navíc lze KS21použít k zavěšení. Takže se asi shodneme, že se o velký nápad nejedná. Ani velikosti nejsou vyjímečné. Prostě vždy polovina těch "kolosů" se dvěma repro. Ano, je tam rozdíl 10cm v šírce, ale to určitě jen kvůli zavěšení.
Spíš mě zajímá, jak je rozdílný zvuk. Není málo těch, kteří dělí výsledný zvuk na "tvrdý" a "měkký". Také tito kolegové tvrdí, že z tvrdého PA se dá měkký zvuk snadno dostat. Ovšem z měkkého PA se tvrdý zvuk už tak snadno dostat nedá. (Jako u sexu-tvrdý lehce změkne, ale měkký vždy neztvrdne).
Nejvíce je to prý znatelné u spodků-"kopou", nebo je to jen "duchna". Toto je pro mnohé hodně důležité. Já jsem pro systém, který více "kope". Určitě má mnohem širší využití. Takže výrobci, kteří popisují, jak jejich vyústění zvukovodu téměř dokonale omezuje slyšitelné proudění vzduchu, tak tito nabízejí nejspíše zvuk měkký. Nic proti tomu. Dá se kombinovat.
Dále k těm "krabicím od bot". Ano je to mírně přehnané, ale opravdu jsou některé tyto výrobky dost velký vojeb. Když byl malý rozpočet a nezůstalo na poctivé vyztužení, tak se není čemu divit. Např Hanz se tím netají a píše tam ""EKO"".
U NDB21 by stačilo doplnit-""O NĚCO VYŠŠÍ Q, ALE PROVEDENÍ EKO"".Bylo by to jasné, tak jako u Hanze.
Ani v Milevsku se pan JK netají tím, že mu nové velké suby daly hodně zabrat, než byly výsledky uspokojivé. Dokonce jsem zaznamenal zmínku o použití svorníků. Takže žádné EKO. Poctivý výrobek i cena.
Co se typů repro týká, tak už několik desetiletí čekáme na nějaký větší vynález, ale neustále jen malé rybky.
U zesíků je těch vylepšení o dost více. Také proto se tak navyšují nároky na příkony repro a další parametry.
Už delší dobu platí, že basů není nikdy dost. Něco na tom je. Když mě kluci řeknou, nebereme tolik basů, neposlechnu.
Příště napíšu proč.
Hola Tyl
Spíš mě zajímá, jak je rozdílný zvuk. Není málo těch, kteří dělí výsledný zvuk na "tvrdý" a "měkký". Také tito kolegové tvrdí, že z tvrdého PA se dá měkký zvuk snadno dostat. Ovšem z měkkého PA se tvrdý zvuk už tak snadno dostat nedá. (Jako u sexu-tvrdý lehce změkne, ale měkký vždy neztvrdne).
Nejvíce je to prý znatelné u spodků-"kopou", nebo je to jen "duchna". Toto je pro mnohé hodně důležité. Já jsem pro systém, který více "kope". Určitě má mnohem širší využití. Takže výrobci, kteří popisují, jak jejich vyústění zvukovodu téměř dokonale omezuje slyšitelné proudění vzduchu, tak tito nabízejí nejspíše zvuk měkký. Nic proti tomu. Dá se kombinovat.
Dále k těm "krabicím od bot". Ano je to mírně přehnané, ale opravdu jsou některé tyto výrobky dost velký vojeb. Když byl malý rozpočet a nezůstalo na poctivé vyztužení, tak se není čemu divit. Např Hanz se tím netají a píše tam ""EKO"".
U NDB21 by stačilo doplnit-""O NĚCO VYŠŠÍ Q, ALE PROVEDENÍ EKO"".Bylo by to jasné, tak jako u Hanze.
Ani v Milevsku se pan JK netají tím, že mu nové velké suby daly hodně zabrat, než byly výsledky uspokojivé. Dokonce jsem zaznamenal zmínku o použití svorníků. Takže žádné EKO. Poctivý výrobek i cena.
Co se typů repro týká, tak už několik desetiletí čekáme na nějaký větší vynález, ale neustále jen malé rybky.
U zesíků je těch vylepšení o dost více. Také proto se tak navyšují nároky na příkony repro a další parametry.
Už delší dobu platí, že basů není nikdy dost. Něco na tom je. Když mě kluci řeknou, nebereme tolik basů, neposlechnu.
Příště napíšu proč.
Hola Tyl