Zkreslení=Krampera,razance=Sekera,preciznost=Vinš. /

Odpovědět
Tyl
Mistr zvuku
Příspěvky: 410
Registrován: pon 09. kvě 2011 18:02:38

Zkreslení=Krampera,razance=Sekera,preciznost=Vinš. /

Příspěvek od Tyl »

Vážení, zaujaly mě parametry tohoto boxu, jak by asi zněla sestava s několika Es1,5 atd atd..
Vznesl jsem dotaz na Petra V., který to zatím komentuje takto.
Snažím se dále problematiku více zprůhlednit, protože srovnávání s EX12kama nás ještě dlouho bude lákat. Alespoň mě.

Megaton - NDM124 • pasivní fullrange • koncepce: 12" PW + 1,4" CD • 800 W • max. SPL: 137 dB • 55 - 19 000 Hz • rozměry: 560 x 363 x 367 (mm) • hmotnost: 19 kg

Megaton - NDM124 je neobvykle malý a velmi výkonný reprobox docilující pomocí speciální ozvučnice PLANAR WAVEGUIDE maximální SPL až 137dB, což je takřka sedminásobek proti klasickým reproboxům s jedním 12“. Konstrukce s fyzicky posunutým 12“ zajišťuje perfektní časovou koherenci obou měničů obvyklou pouze v systémech pracujících v režimu bi-amp při využití časových posunů v DSP. Vertikální přiblížení obou zářičů přibližuje NDM124 k ideálnímu bodovému zdroji zvuku. Osazení moderního 1,4“ driveru s 3“ cívkou a hornou s širokopásmovou směrovostí dovoluje posunout dělící kmitočet až na 1kHz a výrazně přispět k přesnosti a detailnosti reprodukce. Na středních akcích s živou nebo reprodukovanou hudbou je ideální doplnit NDM124 subbasy Megaton ND215 popř. ND215F. Výběrem z několika možných nastavení DSP lze snadno přizpůsobit reprobox pro danou aplikaci. Při volbě presetu monitor získáte velmi výkonný pódiový monitor s precizní reprodukcí a výbornou odolností proti zpětné vazbě.

vlastimil.tyl@email.cz 603775645

Ptám se Petra:
Petře ahoj,

Prosím něco mě napiš k tomuto:

Je to docela zajímavé a hledám pořad něco, co by bylo jako EX12.
Toto je sice pasiv, ale podle charakteristiky je to hodně podobné.
No a cena a rozměry a váha ?? Velmi lákavé..
Nebo umíš vyrobit něco zajímavějšího.

Díky. Tyl

Odpověď č.1-Petr

Ahoj.
To není nic nového pod sluncem, tento princip se využívá mnoho let.
Krampera a Sekera mají každý jiný zvukový vkus a já také.
Preferuji měkčí a precizní podání zvuku, Krampera honí zkreslení a Sekera má , pokud jsem ho kdy slyšel hrát, spíše tvrdší a razantní zvuk. Co máš rád ty?
Vyrobit bych to také dokázal.

P.

Další dotaz a upřesnění-Tyl


Petře, co je tedy nutné, aby bylo podání zvuku precizní?

Když jsem slyšel před pár lety EX10, tak jsem je sehnal za dobrou cenu a pak jsem slyšel EX12, které mě oslovily hlavně neobvykle příjemnými středy, které jen tak někde nelze slyšet..
Když je srovnám s TT25a, tak EX12 hrají i tlačí a celkově se líbí víc nežTT25a.
TT25 tlačí, ale nehrají, jen řvou, než se vykuchají na cca 4Khz -6-8dB.
Pak nějak "hrají, ale...
Dovoluji si tvrdit, že všichni, co máme padesátku za sebou, máme rádi precizní a měkký zvuk. Naše uši to tolik nedráždí, než "uječenost a tvrdost".
V mládí nám to tolik nevadilo. Vzpomínáš?
Samozřejmě ze známých důvodů.

Pan Sekera určitě ví co dělá, když vyrábí něco, co se mu třeba ani zvukově tolik nelíbí, ale potřebuje prodávat. No a je na nás, abychom si vybrali.
Je tedy možné předpokládat, že se podobné použité zářiče u NDM124 budou chovat podobně jako podobné zářiče u EX12 ?? Asi těžko, protože vše záleží na mnoha a mnoha aspektech.
Jak se bude zvuk podle Tebe podobat a proč se toto nedá nějak poznat, alespoň částečně s charakteristik, které jsou si tolik podobné?


Jak to tedy je s tím zkreslením podle Tebe? Je to hlavní důvod u Krampery, že díky min. zkreslení se zvuk jeví jako více poslouchatelný, než vše ostatní?

Zatím díky. Tyl

Odpovědět